Månadens containerfynd.

För några veckor sedan såg jag en lastväxlarbinge med en hel lantgård i. En T- serie Volvotraktor, slåtteraggregat, en massa skrot och de här två harvarna. Efter lite forskning gav jag ägaren ett par hundra för båda två. Synd att sånt här går till skrot, tycker jag. Den högra är ganska vanlig. Den med hjul kanske ovanligare och låg under en kökspanna som nog vägde ett par hundra kilo. Med hjälp av reglar och grov ståltråd lyckades jag lyfta den såpass att harven gick att få ut. Den var ganska manglad och hjulen är nu hjälpligt rätade. Om någon har en fjäderpinne liggandes så blev jag glad. En är av. Sen vore det kul att veta vad det är för tillverkare. Det sitter ett litet märke på reglaget men svårt att tyda.
/Jan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0