Byggställning upp! Skorsten ner!

 
Virket vi hämtade från Lisas torp passade bra till att bygga ställning. Lite skramligt till en början men med tillräckligt många kryss blir vad som helst tryggt! Skafferitaket var väldigt svampigt och är i stort behov av totalrenovering. Vi förstärkte detta för att det ska hålla att gå på. Taken väderskyddades med korroplast som jag samlat på mig. På detta skruvades två stegar som vi hittade i vagnslidret. Nu har vi en stabil och bra arbetsplats när skorstenen ska attackeras! Framför fönstren fäste vi galvade nät för att skydda dem mot olyckor. Vi byggde sedan en ränna med halm längst ner för att försiktigt skicka ner takteglet. Tyvärr var inte jag riktigt med utan lastade i min takt fastän jag såg att Lisa hade fullt upp. Resultatet blev en spektakulär krasch och en spräckt panna. Takpanna alltså. Nu börjar solen värma och en stund var det nästan varmt att jobba.
/Jan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0