Fynd i helgen och besök på andra sidan havet.

I helgen har vi ägnat oss åt att hämta diverse fynd. Vad sägs om några trädgårdsredskap, en harv, traktorkärra, hyvelbänk och verktyg för fyrahundra? Visst, bränslet kostar men tyckte ändå det var värt en tur till Mariestad och tillbaka. Harven var parkerad med pinnarna nere och satt hårt fasttjälad. Efter många timmars baxande, bändande och spettande var allt på flaket. Några saker från Lisa och snart åkte jag hem för att åter köra fast på gårdsplan. En tung lastbil är just tung och sjunker ner tills något tar emot. Meter för meter fick jag gräva undan men lastbilen gled farligt nära gamla huset. Tillräckligt för att göra ett märke på takbrädan. Jag tryckte bakaxeln utåt med hjälp av domkraft, träbjälkar och en avsågad telefonstolpe. Nu ser gårdsplanen nyplöjd ut. En påminnelse om behovet av att få bort grässvålen. En sak i taget.
 
Då jag råkade ta fel båt och hamna i Litauen istället fick jag köra långt för att komma till kunden i Estland. På vägen dit stannade jag förbi Bauhof och rekognoserade. Min tanke var att man kanske fortfarande kan tänka sig att jobba manuellt i Estland och att utbudet på handredskap var bättre. Så var fallet. Nu har jag med mig en gåva hem från det fjärran landet i Öst. Mer kan jag ju inte avslöja.
/Jan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0