Getkurs i Gamlevik

Måndagen den 25/3 höll Länsstyrelsen en baskurs i gethållning som jag deltog på. Kursen av över alla förväntningar. En hel dags intressanta föreläsningar toppades med ett besök på gårdsmejeriet i Löt. Där bodde hela 105 getter och de hade namn på alla! Getter är säregna djur och varje individ har sina speciella egenskaper så det går faktiskt att skilja på dem. Riktigt så många kommer vi nog inte att ha plats för på Rubensgården, men jag hoppas att vi får möjlighet till några i framtiden. De älskar att ha lite sten att klättra på och betar hellre på naturmarker än på gammal vall, så våra marker känns näst intill perfekta för getter. Sist på kursen blev jag bjuden på våfflor med vispad getgrädde :) mums filibabba! /Lisa

Kommentarer
Postat av: Cajsen

Jag minns dig tydligt med en annan get som utförde komplicerade konster på cirkusar och marknader!

2013-03-10 @ 15:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0