Skivan på plats!

Medan Lisa har varit på nöjesresa fick jag känna på hur det är att ta hand om gården på egen hand i två dagar. Ta hand om hönsen, hugga ved, laga mat och bära vatten. Mellan varven har jag lagt några timmar på att snygga till bänkskivan. Jag har lagt i ren cementblandning i fördjupningarna och våtstålslipat var fjärde timma. På morgonen efter revs allt av med fint papper och slipmaskin. Sen har jag lagt på tre omgångar cement, stålslipat och stålslipat igen. Det tar sin tid men så sakteliga byggs en ny yta upp. Nu ska det härda i en vecka. Har också lyckats kasa ner skivan till sin slutgiltiga plats och allt ser ut att passa bra. För att sticka ut lite från skåpens framkant fick skivan bli 61cm bred.
/Jan

Kommentarer
Postat av: läsfröken

Duktigt! Och jag tycker att de återanvända köksskåpen blir jättebra, fantastiska grejor, inte så klumpiga som kök med luckor av folierad spånplatta...

2015-11-24 @ 17:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0