Garagehelg del 1.


När vi är två är det trist att jobba i garaget så jag passade på när Lisa var bortrest. Till att börja med behövde jag en dragare så Allgaiern gjordes i ordning med nya delar från Tyskland. Lite slarv i tillverkningen hade det varit så jag fick plana grenröret mot en stenskiva och två självhäftande sandpapper. Lite filning fick också göras för bultarna. Tyvärr fick jag fel reglerfjäder så gången är manodeppresiv.

Sen var det dax för helgens stora projekt. Som allt blev det på tre dagar ca en arbetsvecka om man räknar med att djuren skulle tas om hand och allt annat skulle skötas. Så det blev till att gå upp klockan halv fem för att hinna med. Lastbilen skulle besiktas men jag bommade tiden så det fick bli en tvätt i Mjölby istället. När man markerar linjer på något som är runt är det bra med en flexibel men bred linjal. Det kan man köpa på järnaffären för dyra pengar eller hitta i deponin. Jag använder ett gammalt plåtemballage av plast. Viktigt att sträcka så den ligger rakt. Tanken skulle förstärkas och att ha tillgång till laserskärning är helt fantastiskt. Att göra en korrekt ritning är också bra men det misslyckades jag med så det blir till att modifiera chassiet som den ska stå på. Minin var elverk, Allgaiern dragare och T-31:an bärare. Någon sa att man aldrig har för mycket traktorer och det stämmer nog. Vad det ska bli? Det får ni se sen. :)
/Jan

Kommentarer
Postat av: Kristina

Inte för att jag förstår mycket av teknikspråket men det låter ändå som en härligt kreativ traktorpoesi. Fler grisar och fler traktorer på gården, finns det något samband?

Det är omöjligt för mig att gissa. Vad blir av den gula rymdkapseln som är dockad på traktorn? Så det ska bli kul att se sedan, vad det är för något du håller på med.
Kram!

Svar: Ja men visst ser den lite Sovjetisk ut? ;)/Jan
rubensgarden.blogg.se

2016-04-28 @ 15:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0